SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Sunday, February 3, 2013

Smkttj vs Beijing Western Campus Football Training Centre, China

 Beijing Western Campus Football Trainning Centre, China merupakan pasukan pertama dari luar negara yang mengunjungi SMKTTJ dan mengadakan perlawanan persahabatan pada tahun ini. Perlawanan dan lawatan ini berlangsung pada 2 Febuari 2013, Sabtu bertempat di Padang SMKTTJ.



Keputusan Perlawanan adalah SMKTTJ 6 -JX08 (nama pasukan berkenaan) 3. Tahniah SMKTTJ!








Pasukan JX08 ini merangkumi pemain berusia 16 tahun yang terdiri daripada pemain lelaki dan perempuan. Sementara pasukan SMKTTJ adalah merupakan pelatih Kebangsaan yang berusia bawah 14 tahun.

Lawatan pasukan ini merupakan sebahagian daripada siri perlawanan perrsahabatan yang sering diadakan di antara pasukan kita dengan pasukan luar negara. Pada tahun ini , pasukan JX08 merupakan pasukan pertama tiba ke sekolah ini.  Dimaklumkan juga, pada bulan Julai nanti pasukan daripada Australia dan Singapura juga akan bertandang dan akan mengadakan perlawanan persahabatan.

Majlis penyampaian cenderamata dan jamuan ringkas telah diadakan di Balai konfrensi sekolah dengan dihadiri oleh Tuan pengetua dan pegawai kedua-dua pasukan dan para guru penasihat pasukan bolasepak kita.












Dalam ucapan tuan Pengetua , beliau mengucapkan terima kasih kepada pasukan JX08 yang sudi datang dan mengadakan perlawanan persahabatan serta seterusnya mempelawa pasukan tersebut atau mana-mana pasukan daripada China untuk mengambil bahagian di dalam Pertandingan Bolasepak 4 Penjuru Antarbangsa Anjuran SMKTTJ yang dijangkakan akan diadakan pada tahun ini iaitu sekitar Julai atau Oktober.








Menurut Tuan Pengetua, pertandingan tersebut dijangkankan akan disertai oleh pasukan daripada Singapura, Australia, China dan SMKTTJ sendiri. Pihak YDP PIBG sekolah telah bersetuju dengan cadangan tersebut dan bersetuju menjadi penaja pertandingan.




ini merupakan suatu sumbangan SMKTTJ di dalam meningkatkan mutu permainan bolasepak remaja perempuan di sekolah ini dan sebagai satu acara menjulang nama sekolah ke peringkat antarabangsa.














No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...