SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Wednesday, April 13, 2011

MERASMIKAN PAMERAN SAINS DAN MATEMATIK SEMPENA MINGGU SAINS DAN MATEMATIK...






Suatu yang istimewa terhadap budaya di sekolah ini adalah upucara perasmian program di adakan dengan aturcara dan sambutan yang hebat... Perasmian Pameran Sains dan Matematik dilakukan dengan pukulan kompang diiringi buanga manggar serta pemotongan riben di pintu masuk bilik matematik... Hebat!

Tahniah dan syabas kepada semua jawatankuasa sambutan minggu sains dan matematik di bawah bimbingan Ketua Bidang Sains dan Matemati serta Ketua Panitianya yang mampu mengadakan pameran yang hebat. Terlihat kesungguhan dan komitmen setiap pelajar dan guru di dalam menjayakan minggu sains dan matematik ini. Saya yakin, dengan semangat seperti ini , kita mampu mencipta kejayaan yang lebih besar di dalam usaha kita membina imej baru sekolah.

Terdapat banyak aktiviti yang dapat dilakukan di pameran ini. Sempat jugalah mencuba beberapa aktiviti yang diadakan seperti meneka kacang , mengeluarkan ikatan besi dan membuat bunga lily...Namun inilah aktiviti yang paling sukar bagi saya...memang tangan lelaki agak keras dan kasar dalam nak menghasilkan bunga yang kemas...namun berjaya jugalah akhirnya walaupun tak sempurna...

Dalam kesempatan itu, saya sempat mencadangkan kepada jawatankuasa pameran agar banyak menggunakan aplikasi ICT di dalam pameran ini. Ini memandangkan banyaknya web dan blog berkaitan sains dan matematik yang terdapat di dlam talian internet. InsyaAllah dengan pemasang WIFI (InsyaAllah dalam pada hari sabtu nanti) usaha ke arah ICT akan lebih menjadi keutamaan di dalam setiap aktiviti kita.

Kepada pelajar lain, saya harap semuanya akan dapat mengunjungi pameran ini kerana banyaknya ilmu yang bakal diperolehi semasa anda mengunjunginya...

Tahniah..dan teruskan usaha cemerlang anda...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...