SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Wednesday, March 30, 2011

UPDATE BLOG PANITIA -PERSIAPAN PENILAIAN ANUGERAH KEPIMPINAN ICT PERINGKAT KEBANGSAAN






Agenda utama Mesyuarat Jawatankuasa Pembangunan ICT SMK Jelai Felda pada 28 Mac 2011 yang lalu ialah aktiviti mengemaskini semua blog panitia dan unit-unit yang ada di sekolah ini . Mesyuarat berjaya mencapai matlamatnya apabila semua panitia dan unit-unit telah mengemaskini blog masing-masing sehingga ke hari berkenaan. Pihak sekolah khususnya Jawatankuasa ICT mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada semua guru penasihat dan juga para pelajar yang berperanan sebagai admin bagi setiap blog berkenaan. Aktiviti ini juga adalah sebahagian daripada persiapan sekolah menghadapi Penilaian Anugerah Kepimpinan ICT Peringkat Kebangsaan di mana Tuan Pengetua SMK Jelai Felda merupakan calon mewakili Negeri Sembilan ke pertandingan tersebut sempena Perayaan Hari Guru Peringkat Kebangsaan pada tahun ini.

Ucapan tahniah dan syabas juga khusus kepada penyelaras ICT sekolah Cikgu NorHaslin dan Penyelaras Bestari serta guru-guru lain dan pelajar daripada unit Briged Siber yang bertungkus lumus membuat persiapan sehingga jam 2 pagi!

Bagi blog, ternyata pihak panitia sudah boleh menyediakan blog yang menarik. Pembinaan blog ini pentik utama yang di dalam menjadi ICT di sekolah sebagai watak utama sekolah. Kita sedang menuju ke arah e-dokumentasi/ dokumentasi elektronik. Sudah pasti dengan pendokumentasian secara elektronik ini bukan sahaja kita dapat mengurangkan penggunaan ruang penyimpanan, masalah kesukaran mendapatkan maklumat secara pantas, malah ia dapat diakses secra maya di mana-mana. Sudah pasti ini akan dapat mengurangkan kos yang besar. Cuma saya mencadangkan agar kita menuju ke peringkat antarabangsa dengan menyediakan blog-blog di dalam Bahasa Inggeris, Bahasa Arab atau pelbagai bangsa agar ia dapat diakses di peringkat antarabangsa. Melalui usaha ini kita berharap, kita akan dapat berhubung dengan komuniti luar negara dan menjalin hubungan kerjasama atau kolaborasi antara sekolah dan agensi luar negara. Blog ini juga perlu di perkeaskan lagi dengan memastikan pelayar siber mampu membuat proses download bahan daripada blog berkenaan dan bukan sekadar membaca sahaj. Ini merupakan sebahagian daripada inovasi yang kita boleh lakukan dalam usaha melonjakkan ICT di sekolah ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...