SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Thursday, February 24, 2011

MENTEE PENGETUA DI BAWAH PROGRAM LONJAKAN SAUJANA







Inilah wajah-wajah pelajar terbaik SPM SMK Jelai Felda yang dimasukkan ke dalam Program lonjakan Saujana Peringkat PPD Tampin dan sekolah.

Pelajar -pelajar ini diletakkan di bawah mentornya iaitu Tuan Pengetua sendiri. Pelajar ini terdiri daripada :

1. NUR AQILAH BINTI KAMARUDDIN (5UIA)
2. HASLINA BINTI MANSOR (5UIA)
3. SOLEHA BINTI AHMAD (5 UIA)
4. NORLIAYANA BINTI ABD. RAZAK (5 UIA)
5. NOR HEZRY BIN MOHAMMAD NORDIN (5 UIA)

Kesemua pelajar ini akan mengikut program latihtubi agresif pada setiap hari melalui latihan-latihan mingguan yang akan dibekalkan oleh guru-guru mata pelajaran yang telah dikhaskan untuk mereka. Mereka adalah sebahagian daripada kira-kira 90 orang pelajar lain yang termasuk di dalam program ini. Purata latihan yang mesti disiapkan oleh mereka adalah melebihi 100 yang melibatkan kertas 1 dan 2.

Melalui program ini juga pelajar akan sentiasa dipantau termasuklah akan dihubungi melalui telefon pada waktu malam untuk memastikan mereka berada di rumah untuk belajar. Markah pencapaian mereka di dalam setiap ujian dan segala latihan akan dipantau dan akan diteliti. Jika mereka menghadapi masalah pembelajaran , mereka akan segera dirujuk kepada guru mata pelajar oleh mentor.

Pelajar ini akan melalui ujian dignostik bagi mengetahui kelemahan di dalam setiap topik dan kemudiaannya akan diuji melalui ujian serentak seluruh Tampin pada peperiksaan pertengahan tahun dan percubaan. Melalui ini , kita akan dapat memastikan kedudukan dan pencapaian mereka berbanding pelajar lain di seluruh Tampin.

Adalah diharapkan mereka akan sentiasa menunjukkan pencapaian dan komitmen yang tinggi bagi memastikan diri mereka sentiasa menjadi yang terbaik.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...